Vaši otroci vam dajejo priložnost, da rastete in vam postavljajo izzive, da raziskujete nerazrešene teme vašega otroštva. Če te izzive dojemate kot breme, starševstvo postane naporno. Če pa v teh trenutkih iščete priložnosti za učenje, potem lahko nenehno rastete in se razvijate.
dr. Daniel J. Siegel
Rojstvo otroka spada med najlepše dogodke, ki se partnerjema lahko zgodijo. Otrok običajno oplemeniti partnerski odnos, je krona odnosa in pikica na i partnerstvu. Vsaj v večini primerov je tako, da se partnerja še bolj povežeta, da sta si v oporo in pomoč, ko se učita biti mama in oče.
Dejstvo pa je, da starševstvo ni le osrečujoče, je tudi zelo naporno. Starševstva se namreč moramo naučiti. Učimo se ga korak za korakom.
Pred vami je nekaj tem predavanj, ki so namenjene vrtcem, šolam in drugim organizacijam.
Za vsako predavanje je možen podroben dogovor glede vsebine in izvedbe. Prav tako se z vami lahko dogovorimo za druge teme ter prilagodimo predavanje vašim potrebam.
ZA STARŠE IN STROKOVNE DELAVCE:
- KAKO RAZVIJATI ČUSTVENO INTELIGENCO (kako pomagati otroku razvijati spretnosti, da se bo v življenju “znašel”; skrita moč čustev; kako dovoliti otroku vsa čustva- zakaj je to potrebno in kaj nas pri tem ovira; kako razvijati čustveno inteligenco pri odraslemu; kako so naši odnosi pri tem vpleteni…)
- KAKO PREMAGATI NASILJE (psihično in fizično nasilje; kako zamenjati neustrezne vzorce vzgajanja s konstruktivnimi; kako pomagati otroku izražati jezo; otrok kot žrtev nasilja)
- RAZVIJMO OTROKU OBČUTEK LASTNE VREDNOSTI (kako se soočati z neuspehom otroka; kako otroku pomagati premagovati poraze in krepiti samozavest; pomen očeta in matere pri krepitvi občutku lastne vrednosti pri otroku – razlike; kako krepiti samospoštovanje skozi postavljanje meja; kako dati otroku pohvalo, potrditev, ki si jo morda sam pogrešal…)
- KAKO POSLUŠATI, DA TE BODO OTROCI SLIŠALI? (kako poslušati z empatijo; kako slišati, kaj otrok sporoča; strategije in tehnike dobrega poslušanja in kvalitetne komunikacije…)
- TUDI STARŠI IMAMO PRAVICO DO NAPAK (zakaj je pomembno, da priznamo napake; smo preambiciozni kot starši; napake in naša samopodoba; dovoliti otroku, da se iz napak uči…)
- PRAZNIKI, PROSTI ČAS IN POČITNICE – KAKO JIH PREŽIVETI (pomen čustvene aktivnosti; kaj je kvaliteta časa; prisotni – odsotni starši in posledice; kaj otrok resnično potrebuje; ko je daril preveč; kako obdarovati; zakaj so prosti dnevi naporni)
- RAZVAJENOST IN POSTAVLJANJE MEJA (meje in pravila- zakaj so pomembna in kako jih sooblikovati; razlike med čustveno in materialno razvajenostjo; kako reagirati ob otrokovem »izsiljevanju«; kje je meja med razvajenostjo in ljubeznijo)
- DOBER PARTNER – DOBER STARŠ. KAJ PA SAMOHRANILCI? (kaj predstavlja temelj družine in kako ustvariti kakovosten partnerski odnos; kaj pa starši samohranilci-kako naj skrbijo zase in kako naj vzgajajo; pomen samozavesti očeta in matere pri vzgoji; posledice »neskrbi zase« za otrokov razvoj; kako presegati vzorce naučene v svoji družini…)
- ZADOVOLJSTVO, ZDRAVJE IN ČUSTVA V NAŠIH ODNOSIH (kako doseči zadovoljstvo v naših odnosih; kako se le to povezuje z zdravjem; kakšen pomen imajo neizražena čustva na človekovo zdravje; kako izražati čustva)
- KONFLIKTI-KAKO SE JIH ZNEBITI (zakaj so konflikti pomembni in kako jih reševati; kakšne so posledice nereševanja konfliktov; dovoljenje za prepire…)
- KAKO OBVAROVATI OTROKA PRED ODVISNOSTMI (vrste odvisnosti- motnje hranjenja, droga, alkohol, spolnost, delo; kako ustvariti okolje, da se odvisnosti ne razvije; opozorilni znaki in izhodi…)
- DOMA IMAMO MLADOSTNIKA (kako reševati konflikte z mladostnikom; kaj najstnik potrebuje in kaj nam sporoča s svojim vedenjem; kako pomagati najstniku, ki zabrede v težave; smo starši res vsega krivi)
- KAKO POMAGATI OTROKU PRI UČENJU (tehnike in metode uspešnega učenja; spodbuda in pomoč otroku pri učenju; vzroki za nenaden padec pri šolskem uspehu…)-
- NAŠE MALE TRMICE (kako se spopasti z otrokovo trmo; zakaj se otrok trmari; tehnike in načini soočanja z izbruhi trme; so izbruhi jeze neizogibni; dovoliti otroku vsa čustva; zakaj ne moremo »ukrotiti« našega malčka)
Delo je organizirano tako, da se udeležencem ni potrebno izpostavljati (zaščitena je intimnost udeležencev), imajo pa vsi možnost vplivanja na predavanja bodisi z direktnimi vprašanji na samem srečanju bodisi posredno preko elektronske pošte, telefona ipd. Delo je interaktivno. Večino predavanj je možno izvesti tudi v obliki delavnic.
Opomba: Na predavanju se udeležencem ni potrebno izpostavljati, predavateljica poskrbi za zaščito udeležencev na tak način, da jim ne postavlja vprašanj, na katera bi zahtevala odgovor. Udeleženci pa imajo možnost, da vprašanja postavijo (pisno ali ustno) in predavateljica njihove predloge o dodatnih vsebinah upošteva, z namenom da se predavanje prilagodi konkretnim bodočim staršem, ki želijo od strokovnjaka izvedeti čim več oristnih informacij in napotkov za svoje življenje.
Preberite si nekaj mnenj, za katera smo zaprosili udelžence iz zadnje izvedbe programa:
Šola za starše
O programu:
Oblika programa: | predavanja |
Število udeležencev: | po dogovoru |
Število srečanj: | po dogovoru |
Trajanje posameznega srečanja: | po dogovoru |
Razpoložljivi / razpisani termini: | po dogovoru |
Lokacija: | po dogovoru |
Nekatera predavanja, ki se izvajajo v sklopu šole za starše, sofinancira Mestna občina Ljubljana.